Η συμφωνία του Zion Williamson με την εταιρία του Michael Jordan δεν είναι απλά ένα deal για αθλητικά παπούτσια, καθώς ο 19χρονος forward των Pelicans είναι ο πλέον κατάλληλος για να διαφημίσει το μεγαλύτερο brand name του παγκόσμιου αθλητισμού.

Ο MJ είναι ο πρώτος αθλητής που έγινε δισεκατομμυριούχος και το οφείλει αποκλειστικά στο όνομα του. Οτιδήποτε έχει την υπογραφή του πουλάει ακόμα και σήμερα και ας έχουν περάσει σχεδόν 35 χρόνια από τότε που η Nike κυκλοφόρησε τα Air Jordan. Η συγκεκριμένη σειρά παπουτσιών έγινε τόσο δημοφιλής που πλέον αποτελεί ξεχωριστή εταιρία («παρακλάδι» της Nike) και ανήκει στον ίδιο τον Jordan.

Ο «Air» μπορεί να αποτελεί τον κορυφαίο μπασκετμπολίστα όλων των εποχών, αλλά όπως και να το κάνουμε η εποχή του έχει περάσει και η φίρμα του χρειαζόταν οπωσδήποτε κάποιον να την εκπροσωπήσει στη νέα γενιά. Ιδανικότερος από τον Williamson δεν θα μπορούσε να υπάρξει. Διαθέτει ότι ακριβώς και ο ίδιος ο Jordan όταν έκανε την εμφάνιση του στο NBA. Ξεχωρίζει από όλους τους υπόλοιπους. Όχι αγωνιστικά, αλλά από πλευράς θεάματος.

Όσους πόντους και να έβαζε, όσα πρωταθλήματα και να έπαιρνε, ο Jordan δεν θα πουλούσε ποτέ τόσα παπούτσια εάν δεν «πετούσε». Η ικανότητα του να μένει στον αέρα του έδινε την δυνατότητα να κάνει απίθανα καρφώματα και διάφορα άλλα «αεροπλανικά» κόλπα που δεν είχαμε δει ποτέ ξανά μέχρι τότε. Πάνω σε αυτήν στηρίχτηκε η προώθηση των πρώτων Air Jordan και αυτή ήταν που τον έκανε διάσημο σε όλο τον κόσμο, σε μια εποχή που δεν υπήρχε ίντερνετ.

Χάρη σε αυτό ο Williamson ήταν γνωστός από άκρη σε άκρη του πλανήτη από όταν πήγαινε ακόμα σχολείο. Οι εξωπραγματικές, για παίκτη που ζυγίζει 129 κιλά και έχει ύψος 2.01 μέτρα, αλτικές ικανότητες του τον μετέτρεψαν σε παγκόσμιο φαινόμενο από τα 16 του, καθώς τα βίντεο με τα καρφώματα και τις τάπες του είχαν εκατομμύρια views στο YouTube. Μόνο και μόνο λόγω της παρουσίας του οι αγώνες του Duke στο NCAA την περασμένη σεζόν απέκτησαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον από πολλούς του NBA, ενώ θα μπορούσε να πει κανείς, πως παρότι αγωνιζόταν στο Κολεγιακό Πρωτάθλημα, ήταν ο δημοφιλέστερος μπασκετμπολίστας στον κόσμο.

Πριν καν επιλεγεί λοιπόν στο νούμερο ένα του draft από τους Pelicans, η διαφημιστική του αξία ήταν μεγαλύτερη από οποιουδήποτε άλλου παίκτη στην αντίστοιχη ηλικία και δεν μιλάμε μόνο για τώρα. Από εμπορικής πλευράς η περίπτωση του μπορεί να συγκριθεί μόνο με αυτή του LeBron James, που διαφημιζόταν από τόσο μικρός ως ο παίκτης που έρχεται για να κυριαρχήσει στο NBA. Εδώ όμως πρόκειται για κάτι τελείως διαφορετικό. Το καλό θέαμα σε οποιονδήποτε τομέα της ψυχαγωγίας φέρνει άμεσα χρήματα και μάλιστα με το τσουβάλι και ο Williamson αυτή τη στιγμή είναι μοναδικός στο είδος του.

Κάθε κάρφωμα του στο NBA με παπούτσια Jordan στα πόδια θα κάνει τον γύρο του κόσμου και θα στέλνει ακαριαία χιλιάδες ανθρώπους στο κοντινότερο κατάστημα για να τα αποκτήσουν ή στον υπολογιστή τους για να τα αγοράσουν online. Με άλλα λόγια είναι κομμένος και ραμμένος για να προμοτάρει το logo της Jordan Brand το οποίο απεικονίζει τον «Air» Michael εν ώρα «πτήσης». Άλλωστε ήταν κάτι που ήθελε. Το ότι όλες οι εταιρίες αθλητικών παπουτσιών θα «σφάζονταν» στα πόδια του προσφέροντας του πλουσιοπάροχα συμβόλαια ήταν αναμενόμενο, όμως η επιθυμία του ήταν να παίξει στο NBA φορώντας Jordan.

View this post on Instagram

Let’s Dance #JUMPMAN

A post shared by Zion Williamson (@zionwilliamson) on

Μάλιστα δέχτηκε να πάρει λιγότερα χρήματα (υπέγραψε για εφτά χρόνια έναντι 75 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ θα μπορούσε να κλείσει μεγαλύτερη σε διάρκεια συμφωνία για πάνω από 100 εκατομμύρια) προκειμένου να εκπροσωπήσει το είδωλο του. Ο Jordan με την σειρά του βλέπει στον Zion κάτι από τον εαυτό του στην αντίστοιχη ηλικία και του έδωσε το χρίσμα του διαδόχου του δηλώντας μετά την επίτευξη της συμφωνίας μαζί του: «Μας είπε πως θα σοκάρει τον κόσμο και μας ζήτησε να τον πιστέψουμε. We do».